Dagens brev - Til udenomsgængerne

12. juli 2020


Til udenomsgængerne
Jeg leder altid efter det, der ikke bliver sagt. Ikke fordi jeg ved, hvad det præcis er. Men jeg ved, når det mangler, og jeg kan ikke lade være med at tænke på det. For jeg kan mærke det i luften mellem kroppene i de rum, vi bevæger os i. Det hænger mellem os som små fede skyer, vi behændigt glider uden om, for at komme ind i den trygge og velkendte ramme af orden og almindeligheder. Og så siger jeg bare; hvordan går det? Folk siger; det går fint. Folk siger; jeg er godt nok træt af det, og jeg svarer; ja, det er også for dårligt. Og den slags generaliteter. For jeg er ikke god til at gå ind i de skyer, hvis folk bliver ved med at gå udenom. Jeg må have dem med mig. 
Og så ender det med, at jeg bliver ved med at lede og lede. 
Efter alt det der ikke bliver sagt. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star