Dagens brev - Til sommerferiedagbogen

5. juli 2020

Til sommerferiedagbogen
At vandre rundt i cirkler af bellis og kløver, og
børnene forsvinder under menneskehøje majsplanter
så jeg når at blive bange for, at de ægte forsvinder,
indtil de skriger og hiver i min kjole,
vi leder efter rav bag bunkeren, 
mens måger glor på vores tykke ankler
og skriger efter krill og drengens snobrød.
Jeg siger, vi skal huske at købe jordbær og kartofler og ærter og kirsebær,
vi venter ved 181, regnen slår mod asfalten, viskerne kan ikke følge med, 
så elsker jeg, at vi sidder i denne bil og ånder alting tæt mellem hud,
vi er fire mennesker på en vej i en Toyota,
jeg ved heller ikke, hvor man ellers skulle ønske at være i verden
på denne sommerferiedag.
AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star