Dagens brev - Til et du

26. juli 2020

Til et du
Hvis teksten er et øje, kan du så se mig mellem linjerne? Eller er det i ordene, du ser mig? Kan du se alt det, jeg mener - alt det jeg er? Jeg skriver til et du, der ikke findes, for sådan er det nemmest. Sådan gør det mindst ondt på os. Måske skriver jeg til et du, der er alle - alle dem jeg egentlig vil skrive til, alt det jeg vil tale om, alt det jeg vil vide. 
Alle er mit du, når jeg skriver.
Et år går, og livet er kortere igen, men jeg venter stadig på mig selv, og på det der skal komme. Jeg venter - det er blevet min ting. At være langsom. Afventende, tænksom til jeg brækker mig over det. Hvad kan man tvinge frem, som selv må komme? 
Og alle de du omkring mig. Jeg vil øse med kærlighed. Alle de du, jeg elsker. Åh, må de fatte deres egen elskelighed. 
Og må jeg dog snart lære at gøre mere end at vente?
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star