Dagens brev - Til en ensom forfatter

10. juli 2020 

Til en ensom forfatter
Hvis man bor i naturen. Alene. For eksempel et sted ude på den jyske hede. Måske i et lille hus nær Vesterhavets vind. 
Er der mere plads til at skrive alle teksterne, hvis man bor derude? Alle de tekster, man går rundt og ikke kan få ud af sig inde i en by, hvor alting klemmer og trykker om én. Eller skriver man så mest om naturen - vinden, bølgerne, markerne, fuglene, billerne, lyset, himlen og musene i kornet? Måske skriver man om ensomheden, der kommer sådan et sted, så man alligevel glemmer alle teksterne og historierne? Eller måske husker man pludselig ting og skriver om alle årene, og livet der var et andet sted engang? 
Hvis jeg var en svale, ville jeg ikke bekymre mig om den slags. Hvis jeg var en svale, ville jeg tænke mest på i hvilken jord, den næste orm var, eller hvor i vinden insekterne gemte sig. 
Hvis jeg var en svale, ville jeg flyve og ikke skrive. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star