Dagens brev - M

15. juli 2020

M
Men hvilken kvinde skal jeg være, når jeg skriver? Hvilken kvinde vil du egentlig læse? For hvis du vil, kan jeg skrive om pikken eller protestanten; jeg kan skrive om protektionisten, punkeren, pseudoarbejderen, pessimisten, proletaren eller pacifisten. Pleaseren, panseren, promenadedronningen, papmoren, paragrafrytteren, pålandsvinden, pulsen, præsten, provinsen, psykopaten, paddehatten, puritaneren eller perfektionisten. For jeg er her for dig. Jeg er en kvinde, hvis krop er udstyret med et særligt fedtlag, der tager imod dine blikke, dine slag og din tomhed. Jeg er stærkere. Jeg ryster nok, men vælter ikke. Du kan bede mig om det hele. Jeg skriver det, jeg ordner det. Jeg er det. 
Jeg er en kvinde. 
A

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star