Dagens brev - Kære nabo

13. juli 2020


Kære nabo
Vi er hjemme. Det er okay. Men jeg savner freden, og mest havets larm. 
Om lidt er jeg færdig med brevene. Alligevel ved jeg godt, jeg aldrig bliver færdig med breve. Det gør mig glad. Tiden er som en cylinder; jeg går rundt på kanten, prøver åbenbart altid at undgå faldet. 
Jeg ved ikke hvorfor, jeg ved ikke, hvad det farlige er. Nogle gange skulle man holde mere kæft og bare se ud på et hav. Sådan generelt. 
At bo i et hus ved havet, sådan ægte. Det kunne man. Man kunne blive opslugt af havets larm, og gemme sig i bruset fra de hvide bølger. Man kunne samle sten i kilovis gennem hverdagene og bære sand ind og ud af huset i alle timer. 
Nu går vi ned ad stenbroen og køber mælk i Fakta. Jeg rører ved min hals, og mærker min puls under Fatimas hånd, mens jeg venter. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star