Dagens brev - Kære dagbog

11. juli 2020


Kære dagbog
Lukas spiller på Gæsten i aften. Vi sidder i Vestjylland i vinden nu. Så langt fra den idyl. Midt i den evige vind. Engang sad vi frontrow og blinkede til hinanden, og synes et kort sekund vi var noget. Men jeg ved egentlig ikke, hvad det betød, og jeg manglede altid betydningen, når jeg var der. Måske fordi jeg er lillesøster. Så mangler man altid noget. Åbenbart. 
Så, Vestjylland, en familie, vi er fire, vi er alene. Jeg elsker hvert minut, vi er alene. 
David siger, forfattergerningen kommer før alt andet. Altså ud over børnene. Han siger også, det er et breakthrough, at jeg har opdaget, alt det jeg ikke tør skrive. Altså selve det, at jeg har opdaget det. At der er så meget, jeg simpelthen ikke kan skrive, fordi jeg ikke tør. Egentlig ved jeg det godt -  at det hænger sådan sammen, og jeg venter til det vender. 
Det med at skriften er hæmmet af en frygt, en angst uden et egentligt ansigt. Sådan da. 
Så taler vi om dem, der bryder igennem i den litterære verden, og at det er dem, der skriver frygtløst. Sådan modtager jeg teksterne. Som om de skriver uden frygt. Alligevel forestiller jeg mig, hvad der i virkeligheden sker, når de sidder og skriver. 
Måske passer det, hvad han siger om skriften. Som lorten om fluen, som katten om grøden, og jeg kaster op i hybenroserne over disse sammenligninger, for de passer så dårligt. 
Men jeg venter. Til det kommer. Til skriften kommer. Den egentlige. Jeg skriver mig igennem ting. Alt den skrift om skriften. 
Men det kommer, det der skal komme. Jeg ved det. 
Vi hører Lukas i højttaleren, og det er ok.
Kh AM 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star