Dagens brev - Til xenofoben

29. juni 2020

Til xenofoben
Kald mig naiv, når jeg spørger. 
Men hvor mange missiler har du hørt i dit liv? Hvor mange bomber har smadret dit hjem? Hvor mange døtre har du mistet i en krig? Hvor mange sønner? 
Kald mig naiv, når jeg spørger. 
Men hvor ofte har du sovet i en pøl af mudder, lort og pis? Hvor ofte har du set en massegrav? Hvor ofte har du undgået at krydse gaden på grund af din angst for missiler og militser? 
Kald mig naiv, når jeg spørger. 
Men hvornår er du blevet vækket om natten af soldater, der træder ind og skyder din familie? Hvornår har du set din mor forbløde på dit tæppe? Hvornår har du siddet i en overfyldt lastbil i flere døgn uden andre tanker end din tørst? Hvornår har du set dit barn drukne i havet under en gummibåd? Hvornår er din mand blevet kidnappet til hellig krig?
Kald mig naiv, når jeg spørger.
Men hvad er det, du er bange for?
AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star