Dagens brev - Til den forvirrede

18. juni 2020


Til den forvirrede
Jeg har talt. 746 små hvide fliser på gulvet i mit badeværelse. Man lægger dem i net, nogle af fliserne må skæres. Engang cyklede jeg rundt med en discman og lyttede til Meatloaf, undgik bump og kanter, for at passe på melodien. Hvorfor vil nogen, nægte mennesker, de ikke kender at leve trygt?
Avisen er steget med over 100% siden jeg var barn. Busbilletterne tør jeg ikke tænke på. Jeg arbejder 3-5 timer om dagen - ish.. Altså lønarbejdet vel at mærke.
Engang gik folk på barrikaderne sammen. Sådan for real. Nu skælder vi hinanden ud, mens vi gemmer os bag skærme under plaid og Hay-dimser. Engang var det sommer altid. Engang var der over en meter sne i december.
Engang var det fedt at købe kanelbrød og spise det fra posen. Engang blev min bror i bidt i numsen af en hund under en fodboldkamp. 
Engang var alting mindre forvirrende. 
Eller også er det fordi, jeg hele tiden regner med, at jeg bliver klogere med alderen.
Fra AM (stadig forvirret)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star