Dagens brev - Tanker til M.D

30. juni 2020


Tanker til M.D. 
Jeg har et skrivebord med hvide planker i mit værelse. Langs væggene står reoler med alle bøgerne, og udenfor vinduet ligger havet under sin evige tunge horisont. Jeg vender ark i bunken på bordet og letter på låget i kanden. Når vinden hvirvler hybenrosernes blade forbi min rude, tænker jeg på en sommer, der var i den tid, jeg engang var et barn. Haven dufter af hyld og mos, og der ligger dråber af dug på sprosserne. At skrive sig ud af en fortvivlet forvirring. Eller at skrive sig ind i en verden, man længes efter. Det umulige i begge dele. 
Jeg går ud af værelset og gulvet knirker på det første bræt i entreen, der er koldt og fugtigt i det her hus. Min mor var engang en pige, der havde drømme. Min far var en dreng, der havde en familie. Jeg kender ikke dem, de var dengang. 
Skrivebordet er det eneste sted at lede efter det, der mangler endnu.
A

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star