Dagens brev - Kære Rudi

11. juni 2020

Kære Rudi
“Hvor mange mænd skal der til for at skifte en lorteble? Ingen! Ha ha ha” Sådan sagde min onkel altid, og brølede selv af grin en halv time, mens han slå sig på lårene og tømte sin bajer. Dengang jeg var lille, forstod jeg det ikke. Nu forstår jeg, hvor det kommer fra. Den slags, som nogen mænd betegner som humor. Og det er jo ‘kun for sjov’ og sådan. Men jeg kom til at tænke på det, da jeg så hende rapperen på DR i går. Tessa fra Hundige. Hun er vild nok. Men shit, hun siger det. At vi har sat en standard for fyre, hvor de tror, det er okay. Alt muligt lort, der på ingen måde er okay. Og hun fortæller om alt det lort, hun var igennem, og hvorfor man skal forsvare det, som andre (læs: mænd) påfører én. Og hun siger det, hun siger, at vi ikke starter hos pigerne - men vi starter hos fyrene, vi starter hjemmefra; vi starter med at opdrage dem til at opføre sig ordentligt.
Word, Tessa! Fucking, word!
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star