Dagens brev - Kære D

16. juni 2020


Kære D
Du siger, vi skal plukke hylden, vi kan lave saft. Jeg siger, jeg gider egentlig ingenting. Så jeg går ind og lægger mig og laver ingenting. Du siger, det er okay, men vi skal også hente bilen og cyklen og bestille den dims til køkkenet. Jeg tænker, hvor kan man skrue ned for varmen? Hvor er der en pool? Jeg vender blade i min kalender, og ferien er brugt før den er begyndt. Og jeg skal købe fodertønder og gå til forældremøder og skrive tak og undskyld, og jeg beklager over det ene og det andet. Og det er også okay. Og jeg vil mødes med M og tale om alle de ensomme børn, og hvordan hun gør det, og jeg vil vise hende min historie, som kunne blive en bog, men jeg ved ikke, hvad hun dog tænker om det, og jeg vil sende den til AL, men det tror jeg så alligevel ikke, jeg tør. Hvordan kan jeg alligevel forklare det? Og jeg går tilbage til sengen, og laver ingenting, det ved man da, hvad er. 
Du siger, vi skal holde fødselsdage og tage på kanoture, og ja, okay, og jeg kigger efter skrivedagene i kalenderen, mens jeg er taknemmelig for alt det, du gør og alt det, du graver og bygger og skaber med dine stærke hænder, som jeg elsker og elsker og elsker. 
Og det er dagene. Nu.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star