Dagens brev - Til tanker om besværet

18. maj 2020

Til tanker om besværet
Det er mandag. Hun siger, vi skal bade. Og gå tur. Det regner. Det er midt i maj. 
Man kunne vel godt, tænker jeg. Det er mere alt det bagefter. Gåsehud, glatte sten, sokken man taber i sandet. Og skyerne der ikke varmer os. 
Jeg tager badedragten med alligevel, og gummistøvlerne. Vi kører ud til ‘the highlands’, som vi siger og griner. Det støvregner, vi møder kun er løber og en mand med en hund. Der er stille. Havet er gråt, træerne lyser grønt. Vi går på stien. Der er en hare og en fiskehejre. Vi er kun lidt udenfor byen. Vi kigger ind ad store panoramavinduer og åbne haver. At vågne til havet. 
Vi er de eneste i Søbadet. Vandet er klart, bunden er lys og tæt på, jeg får åndenød, men frydes over det hele lige der. Det vægtløse, det følelsesløse. Det at være i havet i slutningen af en mandag i maj. Mens tingene er som de plejer de steder, hvor jeg plejer at være. Og det her er et hul i tiden, uden besvær, men en slags lykke. Et sus. Bare afsted. 
Vi gør det igen på mandag. 
Det med at bruge tiden, der er. Tak, Esther.
Kh AM


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star