Dagens brev - Til note

7. maj 2020


Til note
Jeg fandt en bog af Robert Zola Christensen, jeg kender ham ellers ikke, men jeg skrev, for den handlede om at skrive. Jeg skrev om vejret. Det var i sommer. 
Himlen er lys. En blanding mellem grå, hvid og en snert af lys blå. Det regner. Indimellem falder regnen skråt ned fra vest, tror jeg, indimellem mere lige. Vinden er ikke konstant. Af og til lægger den sig lidt. Regndråberne er små, men de ser alligevel lange ud. Jeg ser det mest, når jeg kigger på træerne og planterne. Mod jorden, foran muren forsvinder regnen, og går i et med baggrunden. Regnen er stille, langsom. Lupinerne i gården er visne og brune mellem de grønne blade. Men alt det grønne virker friskt og sprødt i det våde. Der er fuglesang, men ingen fugle, jeg kan se. Gården er tom for mennesker. Gennem åbne vinduer, kan jeg høre stemmer fra børn og et sted, spiller en radio. Bænkene er nogle steder dækket med et tyndt grønt moslag. Andre steder er de blanke af regnen, næsten sorte i det våde. Der ligger cigaretskodder i vandpytten foran huset. Vinden er kølig, ikke kold, mere frisk, rolig. Det ser ud som om bladene på den store asp i midten af gården, danser. De bevæger sig langsomt op og ned, fra side til side. Nogle af dem hænger roligt på grenene, uforstyrret af dansen fra de andre.
AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star