Dagens brev - Til et nu

28. maj 2020

Til et nu
Jeg sidder og ser, hvordan himlen viser sig. Overlegent, nærmest vulgært smukt. Med hele sin ufattelige flade, der siler ned over os med gyldne røde, farver, og jeg ved ikke hvad. Og jeg prøver lidt at se den anden vej og væk fra det ufattelige, det ubegribelige. 
Og hvad er det med, at jeg vil begribe alting? Og det med at, der burde være flere, der ville begribe alting? Jeg kunne øve mig i bare at se. Jeg kunne øve mig i sige, det jeg vil sige. Jeg kunne øve mig i at lade være med at være bange. Her er ingen tigre, sværd eller fascister, jeg skal flygte fra. Her er fred, og faren er en joke, når jeg forsøger at åbne munden. Jeg kunne øve mig i at fatte min krop. Jeg kunne øve mig i bare at se. 
På himlen eller dig.
Kh AM 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star