Dagens brev - Til en evig uro

22. maj 2020

Til en evig uro
Den lille krop oppe mellem grenene og alt det grønne. Og hvinet og lyden, da han glider på en gren og mister fodfæstet. Og kroppen der tumler ned mellem blade, hovedet der slår ind mod stammen, bumpet af slap krop da han falder på stenene. Lyden af sorg, der begynder i det øjeblik. 
Det er det, mine øjne ser, når han kalder på mig og siger “Se, mor - se mig”. Og jeg må holde vejret og forstå, at han er et levende barn med bare tæer og røde kinder, der sidder højt i et træ og smiler ud over verden i vores lille gård. Og han vinker og smiler utroligt med sår på næsen og skrammer på de varme ben. “Jeg ser dig, skat.” 
Og jeg ser ham, og han klatrer ned, og han falder ikke, og han krammer mig og lever og løber hen over græsset. 
Fra moren

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star