Dagens brev - Kære M

21. maj 2020

Kære M
Der er to prikker, der hopper langt nede ad stranden. De kommer tættere på. Jeg kan skimte dem mellem alt det grå, lyse, blanke og det blå, og alt det gulgrønne i klitterne. De bevæger sig op og ned, lidt i cirkler, standser og hopper igen. Jeg sidder i sandet med bare tæer, jeg mærker varmen på min nøgne krop under hættetrøjen. Mit hår drypper ned langs ryggen. Men jeg sidder i solen, og jeg har det varmt. Stemmer og bølger er blide. 
De to prikker lever. De er mennesker. De er to små mennesker, der er mine børn. Og jeg skælver i varmen over, at de lever, at de bevæger sig. At de vil. 
Jeg tænker, at alle skælver over deres egne børn. Sådan er det, det er meningen, men magisk alligevel. Det er en slags magi, at nogen fødes og andre ikke gør. 
Alle de usandsynligheder der er i livet. Det kan ikke være tilfældigt. 
Sådan tænker jeg, og bliver væltet omkuld i sandet.
Kh AM


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star