Dagens brev - Kære M

4. maj 2020

Kære M
Jeg drømmer om bunker med gamle breve. Jeg læser og forundres, forbløffes og forstår. Alt muligt, jeg har længtes efter at forstå. Historier af liv fra en anden tid, der var før min, men som blev til min. 
Det er bare noget, jeg drømmer om. Jeg ved ikke, hvor jeg skal lede efter den slags breve. Jeg ved ikke, om der er ting, jeg skal forstå eller ikke. Men det virker altid, som om der er noget, jeg skal forstå.
I dag skriver jeg breve igen. 
Jeg kan skrive om, alt det der er sket. Eller alt det der kommer til at ske. Alt det jeg drømmer om, der vil ske. Alt det jeg er bange for, vil ske. 
Jeg kan skrive om kirsebærtræerne, kampene, krigene, ofrene, bødlerne og ligene. Jeg kan skrive om heltene og billederne og mændene. Jeg kan skrive om huse og gader og minder og stiger. Jeg kan skrive om frihed og angst.  
Og jeg kan skrive bunker af breve for evigt om, hvor meget jeg elsker dig.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star