Dagens brev - Til ingeniøren

28. april 2020

Til ingeniøren
Flere gange end én har jeg stået på broer og tænkt over det med, at nogen bygger dem. Det med alt det jern og beton. Alle skruerne og boltene, svejsningerne og rillerne, søjlerne, pælene og pylonerne der borer sig lagt ned i undergrunden. Det de gøre for at holde på alt det, der skal bæres af en bro, tænker jeg.
Tunnellerne kan jeg slet ikke forstå. Hvordan kan de holde vandet ude, mens alting fæstnes dernede? De kan vel ikke lægge hele tunnelen ned på en gang? Den under Storebæltsbroen er over 8 km lang! Hvor starter man den slags arbejde?
Men hver gang, jeg går på en bro, virker jorden lettere magisk under fødderne.  Så lidt asfalt, så lidt vej, så lidt land der holder mig svævende over vandet. 
Dét, at gå på broer. Lokkende, faretruende, frydefuldt. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star