Dagens brev - Kære Uma

23. april 2020

Kære Uma
Der er den slags dage, hvor man vender kalenderbladene om og om igen. Som om tiden er gået i stykker. Og jeg tænker på Tara I Solvejs bog, og hvilken tid, hun er i. Jeg tænker på den måde, hun lærer himlen og månen at kende ved at se på den i sin uendelige tid. Den måde, hun forsvinder i den samme dag hver dag. Hendes ensomhed der ikke kan måles med noget, vi tror, vi kender. 
Men i dag er der ingen af de små gyldne musikanter i træerne. I dag er det solsortene og skaderne. Og mågerne der flyver højere og minder mig om havet, som jeg ville ønske, jeg kunne mærke her, men ikke kan, selvom det er tæt nok på. 
Hvor mange dage, skal det være sådan, at vi ikke må røre ved hinanden? Hvor mange dage, skal det være sådan, før børnene får naturen tilbage i kroppen? 
Jeg siger, de må lege. De må trille og hoppe og fange. Det er jo, de kan. Det er det, de skal. Jeg kan ikke tage det fra dem. Jeg tør ikke tænke på, hvad der så vil ske med dem og de små små kroppe, de har. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star