Dagens brev - Kære Julia

15. april 2020

Kære Julia
Jeg er en krop, der går rundt i verden, og verden er i min krop. Jeg skriver det, som Paul Auster siger, fordi det er sandt. 
Dét at vi kun kender den verden, vi formår at opfatte med vores sanser. Og jeg tænker på, alt det, vi regner med, vi ved om verden. Jeg tænker på pandemier og vira, der har ligget langt ude i junglen i tusindvis af år, hvor de burde blive liggende, men at det er klart, at de ikke gør, når vi raner naturens habitat til os med grove bevægelser uden at se tilbage. 
Vi er mennesker, og vi tager, hvad vi vil have. 
Dét at acceptere, alt det, der dermed kommer, som vi ikke vil have. 
Hver gang der går en dag, er vi tættere på døden.
Jeg tænker over det. Ofte.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star