Dagens brev - Kære J

11. april 2020


Kære J
I dag tænker jeg på, hvordan det var, da jeg var en baby. Og det der med at blive puttet i en barnevogn og se nuttet ud, og man ligesom blev trillet hen over brostenene til man sov. Jeg tænker også på min klasselærer, John, og dengang han lærte os, at ‘i dag’ og ‘i går’ og alt det, skrives i to ord. Der var to tavler i klassen - på to vægge. På den ene skrev han i - og på den anden - går. De glemmer jeg aldrig. Tror jeg.
Men hvorfor glemmer man, hvordan det var at være en baby, og det at blive puttet og have det rart og se nuttet ud? Hvorfor glemmer jeg alt det dejlige? Hvorfor glemmer jeg alt det frygtelige og det vigtige? Og hvor er det, alt det man har glemt? 
Hvorfor taler jeg om mig selv, hver gang, jeg skriver?
Så er det som om, jeg glemmer, at du er der. Derude et sted. Selvom jeg længes efter dig. At røre, mærke og lytte. Til dig. Vi kunne drikke vin eller kaffe, og jeg kunne se, hvordan dit ansigt så ud, når du fortalte mig om den plade, du lytter til for tiden, eller hvilken drøm der vækkede dig i nat. Eller den rejse, vi var på. 
Bare det og os.
Det må ske. Inden alt for længe. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star