Dagens brev - Til fredagsmennesket

20. marts 2020


Til fredagsmennesket
Det er når solen, går ned, og jeg lægger mig i sengen. Og når jeg lytter til en historie, falder i søvn, vågner og spoler tilbage. Så er det, jeg tænker på alle de fredagsmennesker, vi er. Og jeg tænker på det med, at natten driver så hemmeligt afsted. Og at jeg ikke ved, hvad der sker, når vi sover. At vi ikke kender lydene og skyggerne. 
Så ser jeg byen fra en ensom drøm og fantaserer om verden, som den så ud, da jeg var barn og drømte om den. 
At mine kinder brænder efter solens varme, at brostenene er tomme og blanke, at der er svag musik fra naboen og ingen trin i opgangen. At der er evighed i enhver bevægelse. 
At vi sover som fredagsmennesker igen i nat. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star