Dagens brev - Til en anden fortid

26. marts 2020


Til en anden fortid
Det er som om, det er en hverdag at stå op med børnene nu. Det er en hverdag at se dem vågne langsomt, at ordne bordet sammen, at se i deres blikke, alt det de ikke forstår, når vi taler om tingene. Når vi forklarer, hvorfor vi ikke må besøge vores familie. Hvorfor vi kun kan ringe. 
Vi taler om ture og rejser, og jeg tænker på, om det en dag bliver, som det var dengang, jeg var 18, og vi bare tog afsted, med en togbillet og en rygsæk og lidt penge om halsen. Dét at man ligesom bare gjorde det. Og det både var et eventyr og helt almindeligt. 
Måske var det bedre at være 18 dengang, med den tid der var, og det. Eller er det fordi, jeg er blevet gammel og fyldt af nostalgi og så meget frygt allerede?
Dengang var fremtiden spændende og fyldte mig med en lystfuld længsel. 
Nu er det som om, jeg slet ikke tør forestille mig mere end lige nu. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star