Dagens brev - Til de voksne børn

24. marts 2020


Til de voksne børn 
Jeg tænker på den dag, der kommer. Den dag hvor jeg ser mig i spejlet, og jeg er én, der ikke længere har forældre. Måske står jeg og børster tænder på badeværelset, og i mine egne øjne ser jeg et menneske, der er skabt af mennesker, der er døde. Mennesker der er ikke er i verden. 
Og jeg ved, jeg vil længes. Jeg vil længes efter det barn, jeg var hos dem. Jeg vil længes efter en mor, der holder mit hoved, og en far, der løfter mig op. Og jeg ved, det er en længsel, der vil fylde resten af livet. 
Smerten over at være et forladt barn - hvorfor kender jeg den allerede?
At forestille sig den dag man alene. Den dag man er den ældste i livet. 
At man forfølges af den lurende længsel gennem et helt liv. Mon det er meningen; at man må længes for at kunne leve? 
At hvert et åndedrag er smertefuldt og rummer en længsel, der er så evig tæt på at drive en til vanvid. 
Jeg tænker på mine forældre, som efterladte børn. Jeg tænker på om det passer; om de stadig har en længsel efter at være nogens barn. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star