Dagens brev - Kære Signe

25. marts 2020


Kære Signe
Jeg tænker på at plante noget, og se det gro. Blomsterfrø af forskellige sorter. Men jeg ved ingenting om den slags, og jeg glemmer hurtigt, at jeg har gjort det, og så dør det hele. Fordi det får for lidt sol, eller for meget. Jeg kan ikke mærke, hvordan man passer planter. 
I min vindueskarm står to visne tomatplanter. Længe var de smukke, sprøde og grønne. Bladene og stænglerne duftede at tomat. Jeg var optimistisk. Og nu er de sådan. Triste, brune og ikke noget at samle på. Jeg ved ikke, hvad det er. Eller hvor jeg er. Men alt hvad jeg planter, dør. 
Sådan er det. Alt det man ikke kan. Alt det der dør. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star