Dagens brev - Kære Jenny

28. marts 2020


Kære Jenny
Jeg opdager, det er lørdag, da jeg åbner døren og lukker øjnene i. Står på trinnet i nogle sekunder. Venter på solen, mens jeg trykker ryggen ind mod muren og tænker på tiden. Og alt det der sitrer og risler som boblerne på vandet i en bæk.
Jeg går hen over gaden, og byen er en smule gul under eftermiddagens himmel. Jeg venter på ingen, går som en en fremmed langs brostene. 
Tænker på vi kunne låne en bil og køre et nyt sted hen, der hvor der er boblende bække eller lange åbne marker med furer fra en plov. Marker med korn og aks og vipper bolde. Og jeg tænker, at der er langt endnu til efteråret, men luften er frisk og kølig og minder mig alligevel om det. 
Når jeg kommer hjem, skriver jeg på videre på noget, der måske kan blive en bog. 
Der er jo faktisk så meget, der bliver til noget. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star