Dagens brev - Til en gammel ven

2. februar 2020


Til en gammel ven
Måske er det verdens eneste mulighed. Det tænker jeg, mens jeg går ned ad Kastrupvej, og der er noget, der rasler i busken ved kirkegården, og jeg standser og ser ind i det mørke, der er så sort. Det må være vinden, for den er stærk og vil tage ting med sig i dag. 
Ved din opgang, standser jeg, venter på mit hjerte falder til ro og ind i en rytme, jeg kender. Men det bliver sådan ved med at buldre derudaf. Og jeg tænker på hjertet, som en vindmølle med en vind, der får det til at snurre i kraftig fart. 
Det vil ikke falde til ro, hjertet, og jeg kan ikke komme ind til dig med sådan en fart på. Jeg tager hætten på og går videre i mørket. Og måske ser du mig fra vinduet, jeg ved det ikke, men der er lys, og da jeg kigger op, er der noget, der blafrer inde bag ruden. 
Måske var det verdens eneste mulighed. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star