Dagens brev - Kære ven

21. februar 2020


Kære ven
Vi kunne tage til Italien og se på historien. Glide ind i en fortid og ligesom lukke af for det andet. 
Engang var jeg et sted i Norditalien, hvor jeg skrev med blyant på muren ved en gammel borg. Jeg skrev noget om, at jeg måtte love mig selv, at jeg kom tilbage. For det var et så smukt sted, og slottet lå på et bjerg ovenfor en billedskøn bugt. I bugten lå små blå både med hvide sejl og vuggede ved siden af store cruisetogtskibe, og jeg kan huske, at jeg ønskede mig et liv, hvor jeg både var til det ene og det andet slags fartøj.
Jeg kom tilbage til borgen ca. 10 år senere, og det var magisk på en anden måde. Bådene lå der endnu, min skrift på muren var regnet væk. 
Men jeg vil stadig gerne vise det sted frem. Det er som om, det på en måde tilhører mig. 
Så måske vi skulle tage afsted, bare afsted?
Kh A

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star