Dagens brev - Kære nabo

6. februar 2020


Kære nabo
Jeg siger, der er for meget, jeg skal klare. 
Jeg siger, jeg ikke kan klare mere.


Og jeg tænker på, at jeg aldrig har prøvet at drukne i Middelhavet under en tætpakket orange gummibåd.
Jeg tænker på, at jeg ikke har set min far blive skudt. 
Eller min søster blive voldtaget af fremmede soldater. 
Jeg tænker på, at jeg ikke har prøvet at stjæle eller lyve for at blive mæt. 
Jeg tænker på, at jeg ikke lever hver dag i angst for at mine elskede bliver kidnappet, fængslet, tortureret eller forsvinder fra livet. 
Jeg tænker på, at jeg aldrig har set et missil bore sig ind i en krop. 


Jeg tænker på, hvad det er, jeg ikke kan klare mere.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star