Dagens brev - Kære Esther

26. februar 2020


Kære Esther
Når mennesker taler om vigtige ting sammen, bliver jeg rørt. Jeg ville ønske, du havde været med i læseklubben her til aften. For det var det, der skete. 
Vi talte om en fremragende roman, en rystende fortælling med menneskeskæbner så tragiske, at vi måtte bide os i læberne. Sproget i den roman; så få ord - så dybe og skarpe betragtninger - jeg har aldrig følt noget lignende. 
Og vi snakkede, og det var en befrielse at give historien et sprog sammen. Og jeg er nødt til at sige tak til de mennesker, for det er vigtigt for folk at snakke om litteraturen. Det er vigtigt at forstå, hvor levende den er. Hvad den gør ved mennesker. At vi sad der; fremmede - uden at kende hinandens navne. At vi talte om noget, vi alle forstod; at vi havde et fællesskab; at vi ville det samme lige der. Jeg elskede det. 
Men jeg ville ønske, du havde været med. Kan du næste måned?
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star