Dagens brev - Kære Erik

28. februar 2020


Kære Erik
Der er en kvinde, der går tur ved totiden. Hun går forbi mit vindue, mens hun kigger, som leder hun efter nogen eller mig. Jeg ser den røde frakke blafre i vinden, og hvordan den lægger sig som skrå skygger på asfalten efter hende. Hun har solbriller på, og ingen hund at gå med. Hun går med sig selv. Det er næsten hver dag, hun går forbi. Jeg tænker, hun kunne være min mor. Ikke at hun ligner, men det er noget med alderen, og det at hun altid kigger ind efter mig. Men jeg kan ikke se hendes øjne, og jeg ved ikke, om hun er nogens mor. Når det regner, står hun lidt i porten og venter. Men ikke længe; hvis det bliver ved, går hun bare ud i det. Jeg får lyst til at gå med hende. For at se, om hun er nogens mor, eller hvor hun skal hen. Der er bare noget med hende. Noget jeg ikke kan forstå, noget jeg kan lide.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star