Dagens brev - Et brev om at tale

1. februar 2020


Et brev om at tale
Der er flere, end jeg bryder mig om, der kigger op, når jeg taler højt. Og så bliver min stemme grumset og munden tør, så der ikke er noget at synke. Og jeg tænker, mens jeg taler højt, at min puls dunker og mine ører gør ondt af den lyd, der kommer inde fra kroppen. 
Og dengang pizzamanden spurgte, om det var mig, der havde bestilt, og jeg sagde ja og den måde han grinede, fordi han troede, jeg var et barn i telefonen. Og det forstår man på en måde godt, for min stemme er som et barns. 
Men det er noget med, at jeg ikke øver mig i de dybe toner, og det er noget med at jeg læsper på s’erne. Og det er nok derfor, jeg ikke kan blive lydbogsindlæser, selvom jeg drømmer om at læse bøger højt hele tiden og have det som et arbejde. Men det går jo ikke, når der ikke er noget at synke, og man tror, det er et barn, der læser.
Til gengæld ville der ikke være nogen, der kiggede op i det øjeblik, jeg læste højt. 
Jeg gad godt at have det bedre med at tale højt og ellers være ligeglad med den slags. 
AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star