Dagens brev - Til egoisten

13. januar 2020


Til egoisten
Det kunne være fredag den 13. i dag. Den mikrodel af overtro, jeg har i mig, ville finde det meningsfuldt. Det kunne også være januarets grå hætte, der slænger sig tungt og fugtigt om mine øjne. Og at der er så langt til himlen. Og at jeg er uinteresseret i folks meninger. Og at det eneste min krop rigtig er god til, er at krybe under dynen i eftermiddagens tusmørke. Og de manglede d-vitaminer, magnesium og alt det grønne, der drukner i skabets tørre mørke. 
Hvad skal man tro, når man er uden energi og ingen grund har til det? Hvordan skal man se sig selv i øjnene, som den eneste skyldige i området? 
Taknemmelig, burde jeg være og nikker beslutsomt. Nipper til kaffen med den plumrede plantemælk, der har lagt sig som små grynede øer i glasset. 
Fra AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star