Dagens brev - Kære voksne

10. januar 2020


Kære voksne
Da jeg var lille, legede vi krig på vejen. Med kridt i forskellige farver. Jeg var USA og nogle gange Grønland. Det gav mening dengang. Tingene indenfor var kedelige, vi ville være sammen. Vi ville opdage, vi ville udforske verden udenfor. 
Vi rendte rundt på vejene, op og ned ad fortovene, ind og ud af haverne. Hvor kunne vi få den næste is, det næste glas saft, hvem havde de bedste klatretræer, hvor hurtigt kunne man cykle rundt om firkanten, osv. Vi var mange, store, små og forskellige. Sådan var det. Vi trak i sommeraftenerne og var ude om til vores forældre kaldte os ind fra tusmørket. Sådan var somrene for det meste, da jeg var barn. 
Da jeg i en periode sidste sommer gik rundt i et villakvarter i Valby, fik jeg en fornemmelse af noget tomt og forkert. Noget efterladt.
Først lang tid senere opdagede jeg, hvad det var: børnene. De var der ikke.
Hvor er børnene? 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star