Dagens brev - Kære unge menneske

12. januar 2020


Kære unge menneske
Natten er en port, jeg ofte farer vild i. Da jeg var ung, bare en pige, gemte jeg mit ansigt i puden og og lukkede rummet om mig som en skærm. Det var et hemmeligt dyb, jeg dykkede ned i for mig selv. Jeg lå der på sengen og græd over lammelsen og alt det, jeg ikke gjorde i livet. Som en uforskyldt eskapisme. Krummet sammen som baby i forkerte folder. 
Det fine unge ansigt, der sad på min krop. 
Nu tænker jeg på alt det, der ikke skete. På den verden der gled forbi, mens andre formede og favnede livet i lange baner. 
Af og til må jeg vride, klemme og ryste det af mig, når det igen forsøger at snige sig ind på livet. 
Unge menneske; åbn dine øjne og gå ud i natten. 
Kh J 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star