Dagens brev - Kære livsven

29. januar 2020


Kære livsven
Jeg øver mig på blindskrift. 
fj jf fj jf fj jf fj fjdk jfkd fdsa jklæ fjdk jfkd jklæ fdsa. 
Dét at stirre på skærmen og lade fingrene ligge på tasterne. Roligt og sikkert at lade fingerspidserne arbejde. Hvile den underste del af håndfladen på hver side af pegefeltet. Sænke skuldrene, hovedet der sidder løst på nakken. 
Og alligevel de røde streger på hver linje. 
Men noget skal jeg tage mig til med de fingre, der vil skrive. Som en musiker, der terper tonearter, finpudser akkorder og gentager rundgange. Som en håndværker, der kan teknikken. 
Så kommer talentet måske, kreativiteten - inspirationen. Det gør den vel. 
Ved siden af læser jeg en artikel om Asta Olivia Nordenhof. Politiken skriver, hendes nye bog er et frontalangreb mod kapitalismen. Jeg må læse den. 
Jeg er nummer 40 i køen, da jeg reserverer hendes bog på biblioteket. 
Selvfølgelig skriver hun med blindskrift, det gør hun. Jeg ser for mig, hvordan hendes lette fingerspidser danser legende hen over tasterne, når hun går i flæsket på kapitalismen. 
Jeg må undersøge mere.
Kh den søgende

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star