Dagens brev - Kære Kim

23. januar 2020


Kære Kim 
Gulvet i kælderen var skakternet. Store sorte og hvide felter. Jeg forestillede mig, at gulvet skulle lære mig spillet. At jeg skulle finde hesten, løberen og dronningen frem og øve mig, finde koderne. I stedet blev gulvet ofte til en scene, hvor jeg ensomt fremførte mine indre længsler efter det store i livet. Hvor jeg rullede mig sammen i fosterstilling og græd som en baby.
Og senere blev gulvet et sted, jeg glemte, når jeg kravlede ud ad sengen om morgenen, når jeg i rodet, der skjulte ternene, ledte efter tasker, bøger, strømper og andet, der skulle gøre min dag mulig. 
Af og til sad jeg med S på gulvet og snakkede. Med ryggene lænet op ad sengen. Vi indspillede vores samtaler på bånd. Brevkasser og interviews og planlagde, hvordan jeg skulle vinde hans hjerte. Eller hvordan hans kæreste så ud med det nye korte hår, og hvorfor i alverden, han havde valgt hende. Det var i gymnasiet, kan du huske? Og jeg vidste det godt. Hvorfor han havde valgt hende og ikke mig. Det var klart. 
Som om hun nogensinde lå på gulvet i fosterstilling på et stort skakternet gulv og græd over sig selv. Som om. 
Kh Joanna

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star