Dagens brev - Kære bror

24. januar 2020


Kære bror
Da jeg var lille, drømte jeg om dig. Du var et sted højere oppe, og jeg var tæt på, men alligevel altid for langt fra. Det var som et mareridt, jeg håbede at komme tilbage til. Måske kunne jeg nå dig i nat? 
Om dagen stod du dér i haven i den sorte læderdragt, med ansigtet dampende under den mørke hjelm. Motorens kliklyde, og sommeren var varm, og du var min bror, det vidste jeg, og jeg kendte dig ikke. 
Far, der med flossede nerver, så hvordan maskinens støtteben borede huller i græsplænen. 
Jeg så kun, at du aldrig rigtig opdagede mig. 
Og hver dag drømte jeg, at du tog mig med på den motorcykel. 
At vi bare kunne køre afsted.
Kh lillesøsteren 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star