Dagens brev - Lille sorte sten

9. december 2019


Lille sorte sten
Du sad i min håndflade. Blev siddende under en rød bule, der voksede og væskede. Som en gevækst der blev til en del af min krop. Noget der tog bolig i mig og voksede fra mig. At det ikke var stenen, der voksede. Men at det var var væv, væske, hud og celler, der omkransede den lille sten, omfavnede den i en puppe, en hule, et lukket, mørkt, varmt, rødt rum i min krop. 
Med ømhed. Med en smerte, der dunkede i forgreninger gennem nerver under huden. 
Den lille sorte sten fra en vej i Rågeleje. 
Og da den gled ud med gul betændelse og min finger var fri, var jeg et øjeblik lidt tom. Bare lidt mangelfuld, et lille øjeblik.
AM 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star