Dagens brev - Kæreste Isa


10. november 2019

Kæreste Isa
Du danser hen over gulvet, du er som en fugl. Dine lange arme er vinger, der fejer gennem luften i bløde strøg. Du tager mine åndedrag ind. Dine fødder svæver på parketgulvet. Lange glatte linjer, der krydser striberne af sol. Gardinet danser med i det åbne vindue. Jeg ser på din hvide krop, dine smalle hofter, det lange mørke hår, du er et væsen, jeg vil bo i. 
Vi går ud og ned ad alléen, og du danser videre afsted hen over bunkerne af orange og gyldne blade. Luften er hvid og gennemsigtig. Din ånde er sølv, der borer sig gennem dagen, og dit smil gør mig let i kroppen. 
Vi løber ned af bakkerne, samler koglerne fra træerne og kigger på svanerne. Og du danser med dem udover søen. Jeg er vild med den måde, du lever og er i verden. Du er som ild, som fugle og som natten, der venter. Lad os pakke varmen sammen. 
Du er mit lille dyr. 
Kh Aya


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star