Dagens brev - Kære brevven

9. november 2019

Kære brevven
Det med at skrive breve. 
Det var dengang det startede. Da jeg lige havde lært bogstaver, og den lyksalige opdagelse det var at opleve, hvad der skete, når man satte dem sammen på en særlig måde. En kode, der pludselig kunne bruges sammen med andre. At man kunne nå noget og nogen med den kode. 
En kode, vi kunne deles om at forstå. 
Et mysterium og en åbenbaring. 
Og jeg fortsatte. Brevene blev ved med at blive skrevet. Til alle og enhver. Til bamserne på sengen, til veninderne, til brødrene, til fyrene – åh ja, fyrene. Der var så mange breve til fyrene. Og på trods af vores fælles kode, virkede det nu ikke, til min store sorg og forundring, til at fyrene kendte denne kode. Det var i hvert fald yderst sjældent, at mine ord til dem blev besvaret.
At samle breve i bunker. Breve jeg har skrevet og aldrig sendt. Breve der burde blive sendt. 
Fra en anden brevven

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star