Dagens brev - Kære Afrika

3. november 2019


Kære Afrika
Kan du mærke, det brænder i gaden? Kan du mærke, jorden ryster? Kan du se gnisterne, der springer fra solen? 
Jeg holder mig vågen lidt endnu, mens jeg lytter til stilheden i dit bryst. Fluerne sværmer om vores nøgne hud.
Afrika, er du på vej under sandet? Jeg tøver og holder dit vejr et øjeblik i min mund. Det røde støv klistrer til min gane under din luft. Natten er stille og varm og tung. 
Din luft i min mund. Savannen der brænder i det fjerne. Som røde drager, der langsomt skrider fremad. Jeg holder dit vejr i min mund, et øjeblik endnu. Du er alt for stille på madrassen ved siden af mig. Afrika, hvornår kommer du tilbage?
Åbn dine øjne lidt igen. 
Tag dit vejr tilbage. Tag det inden det forsvinder dybt og endeligt ind i min krop. Tag det, inden jeg ånder dit sidste suk.
Din Zadie

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star