Dagens brev - Til et menneske

8. oktober 2019

Til et menneske
Tanker om at være en mor i verden. 
Jeg tænder lys. 
Og hver dag slukkes det. Foran mine øjne, bag min ryg hvor mørket bliver tættere. Jeg går foran børnene, jeg går under dem. Og jeg lægger mig på mine knæ som en tilbeder. Som en tigger i en rendesten. Som en møllevinge i en storm. 
Dengang sagde jeg altid, at meningen var børnene. Dét at give liv. Dét at ingen af dem bad om det liv, de nu har, dét at de tager og tager. 
Jeg står over dem, som en djævel. Som fra en tønde tømmer jeg kaosset ud over dem. Med deres hvide arme og knoklede knæ, der basker i vildskab. 
Jeg lægger mig under dem, og løfter deres fødder henover hullerne i livet. 

I deres øjne er der lys, der kommer fra det liv, de fik. 
Det liv, vi bare gav dem.
Kh en mor i verden

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star