Dagens brev - Kære Asger

5. oktober 2019


Kære Asger
Når du blev rigtig ond i sulet, tog du et lille stykke af et kridt og kylede efter os. En gang ramte det Morten i nakken. Vi var lidt i chok, mens vi grinede. Og når vi sekundet efter sang videre, om spillemanden ved Siljasøen, var det med en rystende stemmer.
Musiklokalet var en hule, en slags skærsild, som vi både frygtede og blev draget af. 
Det var anderledes med din kone. Hun var mild. Spøjs i det med lange gevandter og krøllet hår. Men mild i blikket. Jeg forstod det aldrig med jer to sammen. Det gav ikke mening for mig.
Nu tænker jeg på, om noget af hendes mildhed er sevet ind i dig - jeg håber det.
Vh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star