Dagens brev - Kære A.L.S

6. oktober 2019

Kære A.L.S
Din bog står i min reol. Dér har den stået siden den dag, den udkom. Jeg har åbnet den, og jeg har bladret. Og jeg har ventet på at blive klar. Til at læse den historie. Du skriver om dit barn. 
Jeg forestiller mig ordene, og selvom jeg længes efter meningen og dybden af dine ord, for det ved jeg, at jeg finder, så er jeg bange for, hvad jeg ellers finder, når jeg begynder at læse.
Og jeg glæder mig, samtidig med jeg er bange. 
Og pludselig opdager jeg, at mine forvirrede følelser er en dråbe i forhold til alt det, du har været igennem, inden og imens du skrev. 
Og jeg skammer mig og ved, at mine tanker er tåbelige. Jeg ved, at jeg skal læse. 
Jeg tager bogen frem. Jeg bladrer. Jeg læser. Nu.
Tak, fordi du skriver.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star