Dagens brev - Du hedder Victoria

15. oktober 2019


Du hedder Victoria
Det er et mareridt, der kommer til mig om natten. At du kommer og tager ham med dig. At du tager mit barn. At du også har født ham, siger du. At vi begge har født den dreng. At du kigger på ham med moderligt blik. At du siger, han også er din. 
Og jeg står fastlåst til jorden under mig og har ingen stemme, der kan få dig til at standse. Til at lade ham blive. Hos mig. Og jeg skriger for mit barn. Giv mig mit barn tilbage, skriger jeg ind i dit ansigt, og du vender dig og går med ham i den lille røde dukkevogn, hvor intet levende barn, skal ligge. 
Men du er ingens mor, du er ikke mit barns mor. Du har ikke født nogens barn. Det barn du tager med dig, er min søn. 
Det er et barn, der kommer fra min krop. 
AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star