Dagens brev. Kære menneske på stranden

14. oktober 2019


Kære menneske på stranden
Det er ikke dig på liggestolen under parasollen, eller dig med håndklædet, solcremen og drinken i sandet. Det er heller ikke dig, på skateboardet langs promenaden eller dig, der valser med din partner hånd i hånd og laver hjerter i sandet, mens solen går ned i en rød himmel bag havet. 
Det er ikke dig, jeg tænker på. Det er ikke dig, jeg græder over. Det er ikke dig, jeg beder for.
Det er dig, der ligger stille i kanten mellem land og vand. Det er dig, der skriger over dit døde barn, der er forsvundet derude i det sorte hav. Det er dig, der har kræfter i kroppen, ingen anede fandtes, før du bar en krop, der var livløs. Det er dig, der kender til angst, der burde være uforenelig med at leve. 
Det er dig, der alligevel vælger at tro på livet.
Det er dig, jeg tænker på, det er dig, jeg græder over. 
Det er dig, jeg beder for.
Kærligst AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star