Dagens brev - Kære ven

3. september 2019

Kære ven
Engang var vi altid sammen. Vi sad på muren og hang. Med fødderne i springvandet. Det var solskin, og der var musik og mennesker, der smilede til os. Du havde krøller ud over det hele og fregner. Jeg elskede alt det med dig. Kan du huske dengang, du kom til at skubbe mig i? Jeg grinede så meget, at jeg fik krampe. Vi fandt en mønt fra USA i det springvand. 10 cent, en lille beskidt sølvmønt. Den blev vores lykkemønt, og vi fik Søren til at bore et lille hul i den og så en brun lædersnor. Det så godt ud. Vi skiftedes til at gå med den. En måned af gangen. Så byttede vi. 
Jeg tror det er 20 år siden nu. 
Og så i går fandt jeg den i min datters skattekiste, og pludselig huskede jeg alt det, der skete mellem os dengang. 
Det må være vist være din tur til at have den mønt nu. Hvor er du, min ven?
Kærlig hilsen Anne Mette 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star