Dagens brev - Kære Maryam

11. september 2019


Kære Maryam
Jeg tænker på dig. For tiden, hele tiden. Jeg savner dig. Det er noget med din stemme og den måde, jeg mærker, hvordan dine øjne ser ud på verden. 
Du er i mig, og jeg kan ikke få dig ud i livet. Men jeg vil forløse dig, hjælpe dig ud med dit sprog, dine ord, dine sorger, dine glæder. Dit håb. Alligevel virker alt hvad jeg gør tamt og tomt. Forkert. Misforstået og malplaceret. Det giver ikke mening, at du bliver siddende i mig. Meningen er, at du skal ud i livet. At du skal løsrive dig fra mine tanker.
Du er hjælpeløst låst fast i mig; tænk at jeg har fanget dig der. 
Hver dag øver jeg mig på at slippe dig fri.
Kærlige hilsner fra Anne Mette

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star